The main duties of the Domestic Organization and Member Relations Commission include coordinating the relationship between the Headquarters and Branches, Representative Offices and Representatives, and increasing the coordination and efficiency of domestic organizations. Activity Descriptions To conduct studies and visits to determine new members at the Headquarters, To examine the application forms of new member candidates and to accept members, To perform the membership exit procedures of members who request to resign from membership, To conduct studies to identify candidates who have the potential to become members of the association, To develop projects for members to benefit from the activities of the association to the maximum extent and to make recommendations to the relevant commissions and sector boards in this direction, To conduct joint studies, To ensure coordination between the Branch, Representative Office and Representatives and the Headquarters, To organize the General Administration Board and Presidents Meetings, To examine the activity reports of the Branch, Representative Office and Representative, to follow up on their activities and to direct their activities, To follow up the General Assemblies of the branches and to ensure that they are held on time, To grant branch establishment permission, Representative and Representative authorization certificates, To carry out branch and representative office opening programs.
None
DIPLOMATIC RELATIONS
EDUCATION, CULTURE AND PUBLICATIONS COMMISSIONS
YOUTH BOARD
ADMINISTRATIVE AFFAIRS, HUMAN VALUES, BUDGET AND FINANCIAL AFFAIRS COMMISSION
EXPORT DEVELOPMENT COMMISSION
CORPORATE COMMUNICATIONS COMMISSION
MUSIAD TRADE OFFICE
MUSIAD WOMEN
MÜSİAD INVEST
INDUSTRIAL PRODUCTION AND POLICIES COMMISSION
SECTOR BOARDS AND FAIR FORUM COMMISSION
STRATEGY AND R&D COMMISSION
JOINT PURCHASING AND COOPERATIONS COMMISSION
INTERNATIONAL RELATIONS COMMISSION
OVERSEAS ORGANIZATION COMMISSION
DOMESTIC ORGANIZATION, MEMBER ADMISSION AND MEMBER RELATIONS COMMISSION
/
1987 yılında İstanbul'da doğan Cihad Terzioğlu, Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra, kurumsal bir firmada Enerji Finansmanı üzerine çalışmaya başladı.
Aynı dönemde YTÜ Matematik Mühendisliği bölümünde “Rüzgâr Enerjisinin Finansmanı ve Reel Opsiyonlar Yöntemi İle Değerlemesi” başlıklı yüksek lisans tezi hazırlayarak, yenilenebilir enerji ve finansmanı konularında çalışmalarını sürdürdü.
Yenilenebilir enerji sektöründe üst düzey yöneticilik görevlerinin yanı sıra, doktora çalışmasını aynı üniversite ve bölümde “Nükleer Enerjinin Finansman Modeli” üzerine hazırladı ve 2017 yılında Doktor unvanını aldı.
Akademik çalışmalarının yanı sıra reel sektörde enerji alanında 10 yılı geride bırakan Terzioğlu, üniversite döneminden başlayarak çeşitlik STK’larda görev aldı.
Bir dönem MÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Maden, Enerji Yönetimi ve Yatırımları Komitesi Başkanlığı, ardından MÜSİAD Genel Sekreterliği görevini de yürüten Terzioğlu, MÜSİAD 27. Olağan Genel Kurulu ile birlikte Yurt İçi Teşkilatlanma, Üye Kabul ve Üye İlişkileri Komisyonu Başkanı olarak MÜSİAD Yönetim Kurulu'nda görev almış, 2024 yılında MÜSİAD Genel Başkan Yardımcılığı görevine getirilmiştir.
Terzioğlu, evli ve iki çocuk babasıdır.